5 טיפים משני חיים להגנה על שיערך ולמניעת נזקי הקיץ

הקיץ סוף סוף כאן :) ימים חמימים ושטופי שמש, טיולים לאורך החוף, ים, בריכה, חופש וכיף - כל הדברים הטובים שכל כך חיכינו להם. אבל יחד עם כל הדברים הנפלאים האלה, חשוב לזכור שלקיץ יש גם צדדים פחות מוארים.

בזמן שאנחנו נהנים מהחופש ומבלים בים, בבריכה או סתם מחוץ לבית, השיער שלנו עלול להיפגע. במשך כל השנה אנחנו משקיעים זמן ומאמץ כדי שהשיער שלנו ייראה במיטבו - בריא, מבריק ומלא חיים, אבל דווקא בקיץ, כל העבודה הקשה הזאת יכולה לרדת לטמיון.

כמובן שיש יש לנו בשורות טובות:

עם ההכנות הנכונות ועם קצת משמעת בשמש, נוכל לשמור על שיער חזק ובריא שמסוגל להתמודד בכבוד עם כל מה שעונת הקיץ מזמנת לו.

כשמדברים על נזקי הקיץ לשיער, אי אפשר להתעלם משני האויבים הגדולים - החום והקרינה. שני אלו משפיעים ישירות על מראה השיער וגורמים לו להראות יבש ופגום ובעל צבע דהוי.

ככל שהטמפרטורות עולות, כך השיער שלנו סובל יותר. החשיפה הישירה לשמש החזקה, בדומה לחשיפה למכשירי חימום כמו מחליק או מייבש שיער חשמלי, מייבשת את השיער ופוגמת קשות במראה הכללי שלו. בנוסף, השילוב הלוהט של טמפרטורה גבוהה ולחות מגביר את הזיעה על הקרקפת, מה שעלול לגרום לגרום לפטרת העור ולקשקשים מציקים.

אבל החום הוא רק חצי צרה. האיום האמיתי על השיער מגיע דווקא מהאויב הבלתי נראה - קרני ה-UV המסוכנות. מעבר לסיכון הברור למחלות עור קשות, הקרינה האולטרה סגולה תוקפת גם את השיער עצמו ברמה התאית. היא חודרת דרך השכבה החיצונית של השערה (קוטיקולה) ומגיעה עד לליבת השערה (קורטקס), שם היא מפרקת בהדרגה את גרגירי המלנין - הפיגמנט הטבעי שנותן לשיער את הצבע והברק שלו. בלי המלנין כהגנה, מתחילה דהייה איטית של גוון השיער, שמובילה בסופו של דבר למראה שיער לא אחיד, דליל וחסר חיים.

התהליך מואץ במיוחד בשיער שעבר טיפולים כימיים כגון צביעה או הבהרה, מכיוון שהטיפולים האלו כבר פגעו במעטפת ההגנה של השערה וחשפו את הקורטקס לנזק. לכן, דווקא בקיץ חשוב במיוחד להגן על שיער צבוע כדי למנוע דהייה ולשמור על גוון עמוק ואחיד.

בנוסף, בעלי שיער בהיר נמצאים בסיכון מוגבר לעומת שיער כהה. העדר מלנין הופך את השערה לפגיעה. לצד דהיית בצבע, החשיפה לשמש גם מחוללת נזק למבנה השערה עצמה. קרני UV מחלישות את הקשרים הכימיים בין חלבוני הקרטין שמרכיבים את סיבי השיער. כתוצאה מכך, השכבה החיצונית של השערה נפגמת, מתקלפת ומאבדת את החלקות והברק האופייניים לשיער בריא.

השיער נעשה דק, שביר ומחוספס, עם מראה יבש, מקורזל ומפוצל בקצוות. במצב כזה הוא גם סופג לחות בקצב מואץ, מה שמוביל לנפיחות ומראה מקורזל ולא אסתטי במיוחד. שילוב של קרינה, חום ויובש הם מתכון בדוק לשיער פגום ועייף.

שיער שנחשף יתר על המידה לשמש נוטה להפוך דק ושברירי יותר, לאבד מהנפח והגמישות שלו, ולסבול מנשירה מוגברת. תופעות אלו מחמירות עם הגיל ומשך החשיפה לשמש והופכות בעייתיות במיוחד אצל אנשים עם רקע גנטי לדלילות שיער. חשוב לזכור שאת הנזק המצטבר קשה הרבה יותר לטפל מאשר למנוע מלכתחילה.

לסיכום, קרינת UV וחום השמש בקיץ הם גורמי המפתח העיקריים לפגיעה בשיער. הם אחראים על דהיית הצבע, יובש, מראה עייף ופגום ונזק מבני מצטבר. ההגנה המיטבית כוללת צמצום החשיפה בשעות השיא, שימוש בכובע ובספריי מגן מחום ייעודי לשיער, ושגרת טיפוח מותאמת עם מוצרים מזינים ומשקמים. עם ההכנה והטיפול הנכונים, נוכל ליהנות מקיץ מלא שמש בלי להקריב את בריאות ויופי השיער שלנו.

אז מה הפתרון? למזלנו, יש כמה דרכים יעילות להתמודד עם מתקפת הקיץ על השיער. כל מה שצריך זה קצת הכנה והגנה.

קבלי מאתנו באהבה חמישה טיפים להגנה על השיער ומניעת נזקי הקיץ:

  1. מניעת חשיפה ישירה לשמש:

חשוב להגן על השיער מקרינת UV ישירה, במיוחד בשעות החמות של היום (בין 10:00 ל-16:00). חבשי כובע רחב שוליים או מטפחת ראש כשאת בחוץ. אם את בים או בבריכה, השתמשי בכובע ים (כן כן קראת נכון :) אנחנו יודעות שזה פחות סקסי אבל זה ימנע חשיפה של השיער לכלור ולמלחים מזיקים, שמייבשים את השיער ופוגמים בו). אם אין ברירה אלא להיות בשמש, נסי לשהות בצל ככל האפשר.

  1. שימוש במוצרים לשיער יבש:

גם אם השיער שלך לא יבש בדרך כלל, הקיץ יכול לייבש אותו. השתמשי בשמפו עדין ללא סולפטים שמנקה ביסודיות אך לא מייבש. פעמיים בשבוע, החליפי את המרכך הרגיל במסכה מזינה עשירה בלחות. השתמשי בסרום לאורכי השיער ולקצוות. מוצרים אלה יעזרו לשמור על הלחות בשיער ולהגן עליו מפני נזקי השמש והחום.

  1. שימוש בספריי מגן מחום:

לפני כל יציאה לשמש, רססי על השיער ספריי ייעודי להגנה מפני חום. מוצר זה מכיל בדרך כלל מסנני קרינה ורכיבים מזינים שיוצרים שכבת מגן על השיער. הקפידי לרסס על כל אורכי השיער, מהשורשים ועד הקצוות. זה יעזור להגן על השיער מפני נזקי החום והקרינה, וגם ישמור על הצבע מפני דהייה.

  1. גזירת קצוות כל 3 חודשים:

קצוות פגומים נוטים להיפגע יותר מהשמש והחום. גזירה קבועה של הקצוות, בערך כל 3 חודשים, תעזור להסיר את החלקים הפגומים ותמנע התפשטות של נזק לאורך השיער. זה גם יעניק לשיער מראה בריא יותר ויקל על הסירוק והעיצוב. אם את מבחינה בקצוות מפוצלים או יבשים במיוחד, שקלי לגזור קצוות מוקדם יותר.

  1. תזונה מאוזנת ושתייה מרובה:

שיער בריא מתחיל מבפנים. הקפידי על תזונה מאוזנת העשירה בחלבונים, ויטמינים (במיוחד B ו-E) ומינרלים כמו ברזל ואבץ. שתי לפחות 8 כוסות מים ביום כדי לשמור על הגוף והשיער מלאים בלחות. שקלי לנטול תוספי תזונה ייעודיים לשיער, אך התייעצי עם רופא לפני כן. זכרי, שיער בריא הוא תוצאה של גוף בריא ומוזן היטב.

עם יישום טיפים אלה, תוכלי ליהנות מהקיץ תוך שמירה על שיער בריא, מוגן ויפה.

 


הוספת תגובה :

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.